Zadzwoń

Regulamin organizacyjny

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego

Postanowienia ogólne

§1

  1. Niniejszy regulamin został przyjęty dla podmiotu wykonującego działalność leczniczą prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą AM BEAUTY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
    w Warszawie ul. Sarmacka 10 lokal D, 02-972 Warszawa,
    NIP: 9512560971, REGON: 524390805, zwanym dalej „
    AM BEAUTY”.

  2. Powyższy podmiot został wpisany do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001017726.

  3. AM Beauty jest wpisane do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod nr Księgi 000000264485, oznaczenie Organu W-14.

  4. AM BEAUTY działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych,
    w tym w szczególności:

    1. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jedn.: U.2018.2190 t.j. z dnia 2018.11.231638 z późn. zm.)
      i aktów wykonawczych do ustawy,

    2. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
      i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz.U.2017.1318 t.j. 
      z dnia 2017.07.04 z późn. zm.),

    3. b) ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty;

  5. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym MEDYCYNA ESTETYCZNA NA NOWO (dalej również jako: ,,Klinika Na Nowo”.

  6. Klienci AM BEAUTY Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością są zobowiązani przed rozpoczęciem korzystania z usług do zapoznania się z obowiązującym regulaminem.

§2

  1. Niniejszy Regulamin organizacyjny został stworzony w oparciu o art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności



leczniczej i określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez AM BEAUTY, a w tym:

      1. Określenie podmiotu leczniczego.

      2. Cele i zadania podmiotu leczniczego.

      3. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych.

      4. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych.

      5. Struktura Organizacyjna zakładu leczniczego.

      6. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym.

      7. Opłaty za zabiegi.

      8. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

      9. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej i wysokość opłaty za jej udostępnianie.

      10. Sposób kierowania oraz organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych.

      11. Prawa i obowiązki Pacjenta.

      12. Składanie skarg i reklamacji.

      13. Przepisy porządkowe.

§ 3

  1. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:

      1. Regulamin – niniejszy dokument,

      2. Podmiot leczniczy/AM BEAUTY – AM BEAUTY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Sarmacka 10 lokal D, 02-972 Warszawa, NIP: 9512560971, REGON: 524390805, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001017726,

      3. Kierownik – Zarząd AM BEAUTY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie,

      4. Ustawa – Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.),

      5. Dokumentacja medyczna – dokumentacja medyczna w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
        i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. Nr 52, poz. 417, z późn. zm.),

      6. Pacjent/Klient – osoba, która zwraca się o wykonanie świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych w AM BEAUTY,

      7. Personel – osoby, które świadczą pracę w AM BEAUTY na podstawie zawartej z nimi umowy o pracę, umowy o współpracy lub umowy cywilnoprawnej,

      8. Cennik usług – aktualny cennik usług i towarów znajdujący się
        w ofercie AM BEAUTY wyrażony w złotych polskich, dostępny na stronie Kliniki Na nowo pod adresem
        https://klinikananowo.pl/medycyna-estetyczna/warszawa oraz na platformie booksy.com.

      9. Zabieg- w rozumieniu niniejszego Regulaminu – oznacza zabieg medycyny estetycznej lub zabieg kosmetyczny, wykonywany przy użyciu specjalistycznego sprzętu.

Cele i zadania

§1

Cele

Celem AM BEAUTY jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny estetycznej, stomatologii, kosmetologii, jak również promocja zdrowia i propagowanie zachowań prozdrowotnych – przez wykwalifikowaną kadrę medyczną oraz wyszkolony personel pomocniczy, kwalifikujący się wymaganymi prawem uprawnieniami, a także wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.

§2

Zadania

Zadaniem podmiotu leczniczego AM BEAUTY jest w szczególności:

  1. przestrzeganie etyki zawodowej oraz praw pacjenta,

  2. udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny estetycznej, stomatologii oraz kosmetologii – z zachowaniem należytej staranności oraz zasad bezpieczeństwa,

  3. wykonywanie zabiegów medycznych iniekcyjnych i laserowych służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu oraz poprawie zdrowia,

  4. udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,

  5. działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia,

  6. Zapewnianie wysokiej jakości sprzętu medycznego o odpowiednich certyfikatach zgodnych z obowiązującym prawem,

  7. Spełnienie poprzez lokale i wyposażenie standardów sanitarnych
    i pozostałych regulowanych prawem obowiązującym
    w Rzeczpospolitej,

  8. Zapewnianie wysokiej klasy specjalistów i pozostałego personelu medycznego.

Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

  1. Podmiot leczniczy AM BEAUTY prowadzi działalność leczniczą
    w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.

  2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:

Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne w dziedzinach:

  • medycyna estetyczna (9000)

  • stomatologia (1800);

Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

Podmiot leczniczy AM BEAUTY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością udziela świadczeń zdrowotnych w swojej siedzibie mieszczącej się przy
ul. Sarmacka 10 lokal D, 02-972 Warszawa.

Struktura Organizacyjna zakładu leczniczego

  1. AM BEAUTY wykonuje swoją działalność za pomocą zespołu składników majątkowych w postaci zakładu leczniczego (MEDYCYNA ESTETYCZNA NA NOWO, dalej również jako: ,,Klinika Na Nowo”), który stanowi jednostkę organizacyjną, tj. wyodrębnioną część zakładu leczniczego.

  2. Jednostka organizacyjna zakładu leczniczego podzielona jest na komórki organizacyjne, tj. poradnie, gabinety medycyny estetycznej
    i gabinety zabiegów kosmetologicznych oraz recepcję.

  3. Komórkami organizacyjnymi jednostki organizacyjnej zakładu leczniczego są:

  1. Poradnia Medycyny Estetycznej (9000)

  2. Poradnia stomatologiczna (1800)

  3. Gabinet diagnostyczno-zabiegowy (9450)

  1. Gabinety zabiegów kosmetologicznych podlegają pod komórkę Medycyny Estetycznej (9000)

Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
w podmiocie leczniczym

§1

Informacje ogólne

  1. W podmiocie świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny lub inne osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia oraz spełniające wymagania zdrowotne określone w odrębnych przepisach.

  2. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, respektując prawa pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

  3. Pomieszczenia oraz wyposażenie podmiotu leczniczego w sprzęt medyczny odpowiadają wymaganiom fachowym, sanitarnym
    i standardom określonym w odrębnych przepisach.

  4. Aparatura i sprzęt medyczny podmiotu leczniczego są wprowadzone do obrotu i używania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  5. Przed jak i w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących przeprowadzanego zabiegu.

§2

Podstawowe zasady wykonywania zabiegów

  1. Katalog aktualnie dostępnych zabiegów dostępny jest w placówce
    oraz w na stronie Kliniki Na nowo dostępnej pod adresem dostępny
    na stronie Kliniki Na nowo pod adresem https://klinikananowo.pl/medycyna-estetyczna/warszawa oraz na platformie booksy.com.

  2. AM BEAUTY zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w ofercie Kliniki.

  3. Korzystanie z usług AM BEAUTY możliwe jest po zakwalifikowaniu Klienta do zabiegu przez fachowy Personel Kliniki, wypełnieniu stosownych formularzy, w tym m.in. Ankiety dotyczącej stanu zdrowia oraz Karty pacjenta, Zgody na zabieg, Zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz dokonaniu płatności za usługi.

  4. Oferta Klinki przeznaczona jest dla osób, które ukończyły 18 rok życia i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby niepełnoletnie oraz osoby mające ograniczoną zdolność do czynności prawnych mogą skorzystać z usług Klinki wyłącznie w przypadku wyrażenia na to zgody, w formie pisemnej, przez rodzica bądź przedstawiciela ustawowego, który ponosi odpowiedzialność wynikająca z faktu wyrażenia takiej zgody.

  5. Zgodę na zabieg może wyrazić Klient pełnoletni, zaś w przypadku osób, które nie ukończyły 18 roku życia – jego przedstawiciel ustawowy.

  6. AM BEAUTY uprawnione jest do weryfikacji tożsamości Pacjenta bezpośrednio przed umówioną wizytą lub zabiegiem poprzez okazanie: dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

  7. Przed przystąpieniem do wykonania usługi Klient zaznajamiany jest
    z przeciwwskazaniami zdrowotnymi oraz ewentualnymi wskazaniami do danego zabiegu.

  8. Klienci zobowiązani są (powinni) poinformować pracownika
    o pogorszeniu swojego samopoczucia w trakcie wykonywania usługi.

  9. W razie wątpliwości, co do bezpieczeństwa wykonania zabiegu, osoba wykonująca zabieg ma prawo odmówić jego przeprowadzenia lub przerwać jego wykonywanie.



§ 3

Umawianie wizyt

  1. Zabiegi wykonywane są wyłącznie w godzinach pracy placówki, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 09:00–21:00 oraz w soboty
    w godzinach 09:00–16:00 – wyłącznie po uprzedniej rezerwacji dokonanej przez Klienta.

  2. AM BEAUTY zastrzega sobie prawo do zmiany czasu pracy Kliniki, przy czym zmiana ta może oznaczać czasowe zamknięcie placówki,
    a także skrócenie lub wydłużenie godzin jej funkcjonowania.

  3. AM BEAUTY zobowiązuje się do poinformowania Klientów umówionych na wizytę, o zmianach wskazanych w ust. 2 powyżej.

  4. Klientowi przysługuje prawo do zrealizowania wykupionej usługi
    w innym, najbliższym możliwym terminie, jeżeli powyższe okoliczności wpłynęły na termin jego wizyty, a w przypadku niemożności zrealizowania wybranej usługi, Klientowi przysługuje zwrot kosztów usługi, jeżeli takowe zostały uiszczone.

  5. Rejestracja Pacjentów oraz umawianie terminów wykonywania świadczeń zdrowotnych należy do zadań Personelu Kliniki.

  6. Rejestracja Pacjentów na wizytę w przedmiocie wykonywania świadczeń zdrowotnych/zabiegów odbywa się w godzinach pracy Kliniki:

  • w placówce – osobiście, przez opiekunów prawnych lub osoby trzecie, jeżeli są do tego uprawnione,

  • telefonicznie pod numerami telefonu: 577 388 299, 22 407 33 33

  • za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: recepcja@klinikananowo.pl,

  • za pośrednictwem platformy Booksy.

  1. W celu umówienia wizyty Personel Kliniki jest uprawniony do żądania od Pacjenta lub osoby umawiającej następujących informacji Pacjenta: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania, numer telefonu, adres poczty elektronicznej.

  2. Sposób przetwarzania przez Podmiot leczniczy danych osobowych Pacjenta, o których mowa w ust. 7. powyżej, szczegółowo opisuje dokument zatytułowany „Polityka prywatności”, dostępny w Klinice oraz na stronie internetowej https://klinikananowo.pl/medycyna-estetyczna/warszawa.

  3. Klient, który dokonał rezerwacji terminu na konsultację lub pierwszy/ pojedynczy zabieg zobowiązany jest przybyć do Kliniki, nie później niż 15 min przed uzgodnioną godziną, w celu dokonania wszelkich formalności.

5. Klient, który dokonał rezerwacji na kolejny zabieg z serii/ pakietu zobowiązany jest przybyć do Kliniki, nie później niż 10 min przed uzgodnioną godziną, w celu odpowiedniego przygotowania się do planowanego zabiegu.

6. W przypadku spóźnienia się Klienta na umówiony termin, czas spóźnienia może zostać odliczony od czasu przewidzianego na zabieg, chyba że pełne wykonanie usługi w takim czasie byłoby niemożliwe bądź ryzykowne. W takim wypadku, AM BEAUTY ma prawo odmówić wykonania zabiegu w całości.

8. Umówiony zabieg można odwołać nie ponosząc żadnych konsekwencji, w tym finansowych, najpóźniej na 24 (dwadzieścia cztery) godziny przed umówionym terminem rezerwacji.

9. AM BEAUTY zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami usługi, według obowiązującego w danym momencie Cennika, jeżeli odwołanie zabiegu przez Klienta nastąpi w terminie krótszym niż 24 godziny przed planowanym terminem lub Klient nie zgłosi się na planowaną wizytę, bez wcześniejszego jej odwołania.

  1. AM BEAUTY dopuszcza możliwość zmiany umówionego terminu przez Klienta w szczególnie uzasadnionych wypadkach, za zgodą osoby, która miałaby wykonać zabieg.

§4

Odmowa wykonania zabiegu

AM BEAUTY zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi
w przypadku, gdy:

  1. Klient odmówił podania danych do rejestracji zabiegu lub podpisania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia zabiegu, w tym zgody na jego przeprowadzenie.

  2. Klient odmówił zapoznania się i podpisania dokumentu dotyczącego przetwarzania jego danych osobowych przez Podmiot leczniczy.

  3. Stan Klienta wskazuje na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających.

  4. Występuje przeciwwskazanie do zabiegu.

  5. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się Klienta.

  6. W sytuacji, gdy Klient dwukrotnie dokonał rezerwacji na wykonanie zabiegu w Klinice i dwukrotnie nie zgłosił się, nie odwołując przy tym rezerwacji, zgodnie z zasadami wskazanymi w §3 Regulaminu.

Opłaty za zabiegi

§1

Podstawowe informacje

  1. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie, zgodnie
    z Cennikiem obowiązującym w dniu wykonania usługi.

  2. Świadczenia zdrowotne udzielane w Podmiocie leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

  3. Cennik za świadczenia zdrowotne jest dostępny w Klinice oraz na stronie internetowej Kliniki Na Nowo dostępnej pod adresem https://klinikananowo.pl/medycyna-estetyczna/warszawa oraz na platformie Booksy.

  4. Klinika jest uprawniona do zmiany cennika za świadczenia zdrowotne.

  5. Ostateczna cena konkretnego świadczenia ustalana jest podczas konsultacji ze specjalistą i może różnić się od tej podanej w Cenniku, niemniej każdorazowo jej indywidualne uzgodnienie z Klientem następuje przed przystąpieniem do udzielania świadczenia.

  6. Opłatę za zabieg Klient uiszcza przed zabiegiem lub wyjątkowo, bezpośrednio po przeprowadzonym zabiegu.

  7. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia Klient zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.

  8. Klinika Na Nowo przyjmuje następujące formy płatności:

  • karta płatnicza,

  • gotówka,

  • przelew bankowy.

  1. W przypadku dokonania płatności w formie przelewu bankowego, pacjent winien okazać dowód przelewu.

  2. Zakupione zabiegi lub pakiety zabiegów nie podlegają zwrotowi.

  3. Zakupione zabiegi lub pakiety zabiegów należy wykorzystać w terminie nie przekraczającym 3 (trzech) miesięcy od dnia dokonania zakupu.

  4. Po terminie określonym w ust. 11 powyżej, zakupione zabiegi lub pakiety zabiegów tracą ważność i nie będą mogły być wykorzystane po upływie tego terminu.

§2

Promocje, bony podarunkowe i pakiety zabiegów

  1. Klient ma prawo do skorzystania z ofert promocyjnych przygotowanych przez Klinikę Na Nowo, w okresie ich trwania.

  2. Każda organizowana akcja promocyjna jest przeznaczona dla określonej usługi lub usług i tylko jej/ich dotyczy. Inne usługi nie wymienione w akcji promocyjnej nie biorą w niej udziału.

  3. Informacje o aktualnych promocjach oraz ofertach rabatowych znajdują się w recepcji Kliniki oraz na stronie internetowej Kliniki dostępnej pod adresem: https://klinikananowo.pl/medycyna-estetyczna/warszawa oraz na platformie Booksy.

  4. Udzielone Klientowi rabaty, zniżki, promocje i vouchery nie sumują się.

  5. Bon Podarunkowy jest dokumentem wystawionym przez Klinikę Na Nowo, który uprawnia jego posiadacza do wymiany na produkty lub usługi dostępne w ofercie Kliniki, w terminie oraz o wartości ujawnionych w jego treści.

  6. Bon Podarunkowy można zakupić osobiście w Klinice.

  7. Każdy Bon Podarunkowy jest wydawany w formie papierowej na okaziciela i oznaczony jest unikalnym kodem w celu prawidłowej identyfikacji.

  8. Wszelkie zmiany w treści Bonu Podarunkowego w tym skreślenia, uzupełnienia i dopiski powodują, że Bon Podarunkowy traci ważność.

  9. Zakupiony Bon Podarunkowy ważny jest 3 miesiące od daty zakupu, chyba że inna data ważności wpisana jest na Bonie.

  10. Bon Podarunkowy nie podlega zwrotowi ani wymianie na gotówkę.

  11. W sytuacji, gdy wartość Bonu Podarunkowego jest wyższa niż cena realizowanej z jego wykorzystaniem usługi bądź świadczenia zdrowotnego, powstała różnica nie podlega zwrotowi.

  12. Zgodnie z życzeniem osoba obdarowana może dopłacić do Bonu Podarunkowego w sytuacji, gdy cena świadczenia zdrowotnego usług,
    z których chce skorzystać przekracza wartość na nim wskazaną.

  13. Bon Podarunkowy może być wykorzystany podczas jednej lub kilku wizyt w zależności o d rodzaju wykupionych usług.

  14. Warunkiem skorzystania z Bonu Podarunkowego jest poinformowanie Personelu Kliniki o chęci skorzystania z niego przy rejestracji wizyty oraz przekazanie go w oryginale przed realizacją planowanego świadczenia.

  15. Jeżeli Bon Podarunkowy wystawiony został na określone świadczenia, Klinika dopuszcza możliwość zamiany na inne świadczenia zdrowotne o wartości wskazanej na Bonie Podarunkowym,

  16. W przypadku utraty lub zniszczenia Bonu Podarunkowego Klinika nie rekompensuje straty spowodowanej zaistniałą sytuacją.

  17. Klinika może przewidzieć w Cenniku korzystniejsze warunki wykonania świadczeń zdrowotnych w przypadku opłacenia przez Pacjenta określonej serii świadczeń zdrowotnych (dalej jako „Pakiet”).

  18. Płatność za Pakiet powinna być dokonana najpóźniej w dniu wykonania pierwszego zabiegu z serii.

  19. Pacjentowi przysługuje prawo do odwołania lub zmiany terminu umówionej wizyty w ramach Pakietu usług na zasadach przewidzianych w niniejszym Regulaminie. Jeżeli Klient nie przyjdzie na umówioną wizytę, nie odwołując jej wcześniej (min. 24h) zabieg jest traktowany jako wykorzystany.

  20. Wykupione pakiety mogą być przepisane na inną osobę, tylko
    w szczególnych przypadkach, po wyrażeniu na to zgody przez Kierownika Podmiotu Leczniczego.

Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

  1. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, AM BEAUTY współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.

  2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

  3. Zasady współdziałania z innymi podmiotami działalności leczniczej
    w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania są uregulowane przepisami prawa obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz umowami zawartymi z tymi podmiotami.

  4. Nadzór nad prawidłowością procesu udzielania świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez inne podmioty wykonujące działalność leczniczą sprawuje Kierownik Podmiotu Leczniczego.

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej i wysokość opłaty za jej udostępnianie

§1

Podstawowe zasady

  1. AM BEAUTY prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń́ zdrowotnych oraz zapewnia ochronę̨ i poufność́ danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

  2. Ze względów zdrowotnych, Klient umówiony na zabieg podczas pierwszej wizyty proszony jest o wypełnienie:

  1. Ankiety dotyczącej stanu zdrowia oraz Karty pacjenta

  2. W przypadku zabiegu z zakresu medycyny estetycznej – zgody na zabieg medycyny estetycznej (w przypadku Pacjentów, którzy nie ukończyli 18 roku życia zgodę wypełnia opiekun prawny),

  3. Zgody na przetwarzanie danych osobowych,

  4. Innych dokumentów dostosowanych do poszczególnych zabiegów.

  1. AM Beauty zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania zabiegu bez uprzedniego wypełnienia i podpisania dokumentów wymienionych
    w ust. 2 powyżej.

  2. Odpowiedzialność za prawidłowość i prawdziwość informacji wpisanych we wszystkich w/w dokumentach ponosi wyłącznie Klient.

  3. AM Beauty nie ponosi odpowiedzialności za szkody i powikłania pozabiegowe powstałe w związku z zatajeniem przez Klienta przeciwskazań do przeprowadzenia zabiegu.

§2

Udostępnianie i przechowywanie dokumentacji medycznej

  1. Dokumentacja medyczna Pacjenta stanowi własność AM BEAUTY.

  2. Pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń.

  3. Dokumentacja medyczna może być udostępniona przez AM BEAUTY, na pisemny wniosek:

  1. Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy,

  2. Przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta,

  3. Osobie, którą Pacjent upoważnił do uzyskania dokumentacji medycznej- za okazaniem dowodu tożsamości

  4. Podmiotom uprawnionym do uzyskania dokumentacji medycznej na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

  1. Po śmierci Pacjenta, dokumentacja medyczna udostępniana jest osobie upoważnionej przez Pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym.

  2. Dokumentacja medyczna może zostać udostępniana:

      1. do wglądu w Klinice Na Nowo,

      2. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków,

      3. poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru
        i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta,

      4. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,

      5. na informatycznym nośniku danych.

  1. Uzyskanie wglądu do dokumentacji medycznej lub wydanie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków odbywa się na podstawie wniosku złożonego przez Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby przez niego upoważnionej.

  2. Wniosek, o którym mowa w ust. 6 powyżej będzie rozpatrywany każdorazowo przez Kierownika Podmiotu Leczniczego – niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

  3. Wgląd do dokumentacji lub jej odbiór będzie możliwy po uprzednim ustaleniu z Pracownikiem Podmiotu Leczniczego daty oraz godziny wglądu lub odbioru dokumentacji.

  4. Udostępnianie dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej może nastąpić przez przekazanie informatycznego nośnika danych
    z zapisaną dokumentacją, bądź w postaci papierowego wydruku, przy czym w przypadku wydruku elektronicznej dokumentacji, osoba upoważniona przez podmiot leczniczy potwierdza zgodność wydruku
    z dokumentacją w postaci elektronicznej i opatruje swoim podpisem
    i pieczątką, wraz z podaniem daty.

  5. Dokumentacja medyczna może być wysłana pocztą elektroniczną na wskazany adres mailowy.

  6. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.

  7. Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej podejmuje Kierownik Podmiotu leczniczego.

  8. W przypadku, gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.

  9. Klinika oraz osoby świadczące w jej imieniu świadczenia zdrowotne, mogą udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z Pacjentem w przypadku gdy:

    1. Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy;

    2. zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia Pacjenta lub innych osób;

    3. zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o Pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;

    4. obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.

  1. Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej zarówno w wersji papierowej, jak i na elektronicznym nośniku danych, Klinika nie pobiera żadnych opłat.

  2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach:

  1. siedziby AM Beauty;

  1. Dokumentacja administracyjna i pracownicza jest w pomieszczeniach siedziby AM BEAUTY. Dokumenty archiwalne, rachunkowe oraz dokumentację kadrową przechowuje zewnętrzne biuro rachunkowe.

Sposób kierowania oraz organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych

  1. Działalnością AM BEAUTY Sp. z o. o. kieruje Zarząd Podmiotu Leczniczego – zgodnie z zasadami reprezentacji wynikającymi z umowy spółki i rejestracji w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego – będący Kierownikiem PWDL, w rozumieniu przepisów Ustawy.

  2. Kierownik zarządza podmiotem leczniczym i reprezentuje go na zewnątrz.

  1. Kierownik podejmuje samodzielnie decyzje dotyczące funkcjonowania Podmiotu i ponosi za niego odpowiedzialność.

  1. Kierownikowi przysługują wszystkie obowiązki i uprawnienia, jakie na Podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym obowiązki i uprawnienia Pracodawcy wobec zatrudnionego Personelu.

  2. Do kompetencji osób zarządzających Podmiotem leczniczym należy:

      1. reprezentowanie Podmiotu na zewnątrz;

      2. prowadzenie bieżących spraw Podmiotu związanych
        z administrowaniem i organizacją jego pracy;

      3. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Podmiotu leczniczego –zgodnie z jego celem, umową spółki oraz kierunkami przyjętymi przez wspólników;

      4. koordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek
        i pracowników w celu osiągnięcia przez spółkę jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników;

      5. kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku spółki wśród pracowników oraz na rynku;

      6. podejmowanie decyzji w sprawach współpracy gospodarczej z innymi podmiotami;

      7. podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem stosunku pracy;

      8. kierowanie pracą podległego Personelu;

      9. wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu.

  1. Celem wsparcia działań zarządczych w podmiocie leczniczym Kierownik może:

  1. zatrudniać lub zawierać umowy cywilnoprawne z Personelem administracyjno-biurowym, pielęgniarkami, kosmetologami oraz innym personelem niezbędnym do należytego wykonywania zadań przez AM BEAUTY, jak również zawierać umowy z lekarzami specjalistami.

  1. Personel AM BEAUTY podlega nadzorowi Kierownika Podmiotu Leczniczego.

  2. Do zadań pracowników Recepcji należy:

    1. organizacja bieżącej pracy Recepcji;

    2. organizacja oraz nadzór nad prawidłowością obsługi pacjentów
      w Recepcji;

    3. dbałość o prawidłowe i terminowe rozliczanie zrealizowanych świadczeń, pobieranie opłat;

    4. wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.

    5. odbieranie telefonów od pacjentów, zapisywanie pacjentów na wizyty, dopełnienie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych;

  1. Do podstawowych zadań Poradni Specjalistycznych należy
    w szczególności realizowanie kompleksowej opieki medycznej danej specjalizacji w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego, badanie, diagnozowanie, porady lekarskie, leczenie oraz profilaktyka chorób, orzekanie o stanie zdrowia, a w razie potrzeby kierowanie na badania.

  2. Do podstawowych zadań gabinetu zabiegowego należy w szczególności:

      1. wykonywanie zabiegów w określonych dziedzinach medycyny.

      2. prowadzenie dokumentacji;

  1. Poszczególne jednostki i komórki organizacyjne Podmiotu leczniczego oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek i komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego, efektywnego i zgodnego z prawem funkcjonowania podmiotu leczniczego.

Prawa i obowiązki Pacjenta

1. W trakcie korzystania z usług Kliniki Na Nowo Pacjent ma prawo do:

  1. uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia i rokowaniu;

  2. wyrażenia zgody lub odmowy wyrażenia zgody na przeprowadzenie badania lub udzielenie świadczeń zdrowotnych po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczenia, przy czym
    w przypadku zabiegu operacyjnego albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla Pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej.

  3. poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez Personel Kliniki.

  4. zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego.

  5. informacji o prawach pacjenta określonych w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych, uwzględniającej ograniczenia tych praw określone w tych przepisach.

  6. informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych.

  7. dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych;

  1. Do obowiązków Klienta należy:

  1. przestrzeganie niniejszego Regulaminu Kliniki.

  2. posiadanie ważnego dokumentu tożsamości.

  3. przestrzeganie zasad higieny osobistej.

  4. stosowanie się do zaleceń udzielonych przez Personel Kliniki.

  5. przestrzeganie zasad opisanych w niniejszym Regulaminie pod tytułem ,,Przepisy porządkowe”

Składanie skarg i reklamacji

  1. Zgodnie z prawem pacjenci mogą składać reklamacje, skargi i wnioski dotyczące działalności Kliniki do Zarządu AM BEAUTY.

  2. Reklamacje, skargi i wnioski można składać wyłącznie na piśmie -bezpośrednio w placówkach, listem poleconym na adres lub
    drogą mailową na adres poczty elektronicznej tj. klinikananowoam@gmail.com

  3. Skargi będą rozpatrywane niezwłocznie najpóźniej w ciągu 30 dni.

  4. Klienci zgłaszający reklamację będą informowani o decyzji w formie pisemnej lub drogą elektroniczną w zależności od formy wpłynięcia reklamacji

  5. W przypadku uznania reklamacji i konieczności zwrotu środków podmiot leczniczy dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył pacjent, chyba że pacjent wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Przepisy porządkowe

  1. Pacjenci zobowiązani są do:

  1. przestrzegania zakazu wnoszenia i spożywania na terenie Kliniki napojów alkoholowych, środków odurzających, palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych oraz innych substancji, które mogłyby zagrażać życiu lub zdrowiu Pacjentów lub też powodować lub zwiększać ryzyko powikłań zarówno podczas, jak i po zabiegu,

  2. pozostawienia na czas wykonywania świadczeń zdrowotnych swoich ubrań w miejscu do tego wyznaczonym

  3. do wyłączenia wszystkich urządzeń elektronicznych,
    w szczególności telefonu komórkowego na czas wykonywania świadczenia zdrowotnego,

  4. poszanowania mienia będącego własnością Kliniki. Szkody powstałe z winy Pacjenta zostaną usunięte na jego koszt.

  5. poszanowania mienia innych Pacjentów,

  6. zachowania czystości w miejscach, z których korzysta.

  7. przestrzegania norm społecznego zachowania, poszanowania godności i prywatności innych Pacjentów oraz Personelu, w tym nierozpowszechniania informacji o stanie zdrowia pacjentów oraz wykonywanych wobec nich świadczeniach,

  8. przestrzegania zaleceń Personelu,

  9. przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz przepisów przeciwpożarowych obowiązujących na terenie Kliniki,

  10. nieuruchomiania i nieużywania samowolnie korzystać ze sprzętów
    i aparatury medycznej służących do realizacji świadczeń zdrowotnych,

  11. niezakłócania realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.

  1. Klinika nie odpowiada za wartościowe rzeczy będące własnością pacjentów pozostawione na wieszakach, szafkach lub pomieszczeniach Kliniki, zatem zaleca się pozostawienie wartościowych rzeczy w domu.

Postanowienia końcowe

1. Każdy Pacjent korzystający z usług AM BEAUTY zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz inne przepisy powszechnie obowiązujące. Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonywania zobowiązań związanych z daną usługą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby AM BEAUTY

3. AM BEAUTY zastrzega sobie prawo do dokonania modyfikacji postanowień niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż wprowadzone zmiany nie będą naruszały praw nabytych przez pacjentów przed wejściem w życie zmian niniejszego Regulaminu.

4. Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest na stronie internetowej https://klinikananowo.pl oraz w Recepcji.